Vuurmier

Vuurmier

Jonathan P. Brazee

$3.99

NEBULA AWARD FINALIST: BESTE NOVELLA
Floribeth Salinas O'Shea Dalisay is een Off-Planet Worker, werkzaam als een verkenningspiloot door de gigantische onderneming, Hamdani Brothers. Verzonden op een routinemissie om een van de miljoenen systemen in de Melkweg te analyseren, stuit ze op iets dat het voortbestaan van de mensheid zou kunnen bedreigen. Ze ontsnapt nauwelijks met haar leven, maar moet daarbij de AI van haar verkenner afsluiten.
Zoals bij alle OPW's, heeft ze weinig rechten en in plaats van te worden geprezen als een held, denkt het bedrijf dat ze liegt. Haar managers geloven dat ze iets waardevols heeft gevonden en hebben haar AI afgesloten in een poging dat feit te verbergen, in de hoop dat ze die informatie aan de hoogste bieder kan verkopen. Geaard en met een enorme schuld nu boven haar hoofd, moet Beth de krachten overtuigen dat er een heel reëel gevaar voor de mensheid op de loer ligt in de diepe ruimte.

Jonathan P. Brazee:
Ik ben een gepensioneerde marine-infanteriekolonel en nu een fulltime schrijver die in Noord-Las Vegas, Nevada woont, samen met mijn vrouw Kiwi en tweelingbabymeisjes, Danika Dawn en Darika Marie.
Ik publiceerde mijn eerste werk in 1978, een zo kort verhaal met de titel 'Secession'. Sindsdien ben ik gepubliceerd in kranten, tijdschriften en in boekvorm op het gebied van fictie, politieke wetenschappen, zaken, leger, sport, racen en persoonlijke relaties. Ik ging terug naar het schrijven van fictie in 2009, en ik heb momenteel meer dan 75 titels gepubliceerd, waarvan 44 romans. Mijn roman, "Weaponized Math", was een finalist voor de Nebula Award 2017, "Fire Ant" was een finalist voor de 2018 Nebula Award voor Beste Novella en "Integratie" was een finalist voor de Dragon Award 2018 voor de beste militaire sciencefiction of fantasieroman.
Mijn bachelordiploma werd behaald aan de U. S. Naval Academy (Klasse van 1979), en ik heb een graduate school gevolgd aan de U. S. International University en de University of California, San Diego, waar ik een master en doctoraat verdiende. Ik ben levenslang lid van de gehandicapte Amerikaanse veteranen, de veteranen van buitenlandse oorlogen, de VS. Naval Academy Alumni Association en de Science Fiction and Fantasy Writers of America, waar ik fungeer als voorzitter van SFWA Ed, ons professionele onderwijsprogramma.
Ik heb nogal eclectische smaken. Ik heb prijzen gewonnen in fotografie, koken, schrijven en verschillende sporten en verdiende nationale kampioenschappen in rugby- en paardensportevenementen. Als ik niet schrijf, lees, kook, ga ik naar de sportschool of reis ik. Ik woon in de loop van een jaar nogal wat nadelen bij en ontmoet graag andere mensen die van boeken houden.
Ik schrijf omdat ik er dol op ben. Ik hoop alleen dat anderen mijn werk kunnen lezen en wat plezier of nuttige informatie uit mijn inspanningen kunnen halen.
Als je lid wilt worden van mijn e-maillijst en meer wilt wet